sobota, 21 sierpnia 2010

Owocowa tarta z kremem waniliowym . Ciasto z myszką.



Moja Babcia robiła kruche ciasto ze śmietaną. Zawsze.
Nie pamiętam innego.
Było pyszne.
Chciałam powtórzyć je w 
Owocowej tarcie z kremem waniliowym

Ciasto 
porcja na klasyczną tortownicę
350g mąki tortowej
3/4 kostki schłodzonego masła
150ml gęstej kwaśnej śmietany
100g cukru pudru
szczypta soli

Mąkę przesiewam na blat.Dodaję zimne masło pokrojone na kawałki.
Łączę z mąką.Dodaję cukier i szczyptę soli.Siekam wszystko nożem do połączenia składników.
Wlewam śmietanę.Zagniatam razem na zwarte ciasto.Formuję kulę.
Owijam folią i wstawiam do lodówki na 2 godziny.
Ciasto rozwałkowuję na okrągły placek.Dość duży, bo brzegi formy mają być pokryte ciastem.
Wylepiam nim tortownicę.
Wstawiam do piekarnika nagrzanego do temp.180 st.C i piekę aż się zrumieni.



Krem waniliowy
200ml mleka
200ml śmietany kremówki - przynajmniej 30%
2 laski wanilii- wyskrobać nasionka
100g cukru pudru
10 żółtek
2 łyżki mąki kukurydzianej

Mleko i śmietanę z wanilią  zagotowuję na wolnym ogniu.
Odstawiam,żeby wystygło.
Żółtka ucieram z cukrem na puszystą masę.Wolno wlewam mleko,mieszając.
Dokładnie rozprowadzam mąkę.
Krem wylewam na podpieczony spód tarty.



Wstawiam do nagrzanego piekarnika i piekę w 180 st.C ok. 45 minut.Krem musi być ścięty.
Studzę w piecu z uchylonymi drzwiczkami.
Pół cytrynowej galaretki rozpuszczam w 1/3 szklanki gorącej wody. Odstawiam do lekkiego ścięcia.
Kiedy ciasto wystygnie, układam na nim owoce.Polewam je tężejącą galaretką.
Wstawiam do lodówki.
Podaję,kiedy wszystkie składniki zastygną.


Voila!
Bardzo kruche ciasto i mnóstwo waniliowego kremu.
Owoce muśnięte galaretką.

21 komentarzy:

  1. ile owoców i to same takie moje ulubione

    OdpowiedzUsuń
  2. megabogate ciasto z babcina smietanką. No cudne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Wam za miłe komentarze.Ciasto zniknęło jak sen.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Amber! Śliczna tarta i zdjęcia niezwykle kuszące. Ja kiedyś często zagniatałam ciasta ze śmietaną. Muszę ponownie wrócić do tego przepisu.
    Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest przepiękna! I taka wysoka... Mniam! Wpadłam po uszy.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio robiłam podobną, moja nie była taka wysoka jak Twoja, pięknie Ci się upiekła!

    OdpowiedzUsuń
  7. Anno-Mario, koniecznie zrób kruche ze śmietaną.
    Stare-dobre smaki są tego warte!

    Zaytoon,Viridianka,tak mi się szczęśliwie wysoko upiekła;zależało mi na tym, bo chciałam dać do środka dużo kremu waniliowego.A jednocześnie ciasto było cienkie.

    Ivon, byłam z niej dumna!

    Dziękuję Wam za sympatyczne odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
  8. ach... wyglada bardzo ladnie:) i na pewno jest smaczne:) mniam...

    OdpowiedzUsuń
  9. słodki krem i kwaśne owoce.. uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Babcine ciasta są najlepsze... a Twój przepis jest tego najlepszym potwierdzeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Asieja.Olciaky,Nika - przepisy z ,przeszłością' mają to ,coś'. Bardzo lubię do nich wracać.
    Przesyłam serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  12. hmmmm,smakowicie! i ten krem waniliowy:)
    Nie ma to jak przepis babci:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Troszkę dużo roboty, ale warto. Ta owocowa tarta wygląda prześlicznie i na 1200% jest przepyszna.

    OdpowiedzUsuń
  14. Beata, krem waniliowy jest tu bardzo ważny.Nadaje całości czegoś szczególnego...

    Joanno, czasami lubię się potrudzić,żeby wyszło coś niebanalnego.A praca przy tej tarcie jest frajdą!

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  15. te Babcie to są niezastąpione ze swoimi przepisami... pyszności upiekłaś i te owoce muśniete galaretką... cuda!

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie lubię, bardzo ... bardzo!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.