sobota, 28 sierpnia 2010

Owoce dojrzałego lata.Brzoskwinie karmelizowane z pstrągiem.



Nastał czas brzoskwiń i wpadłam po uszy.Codziennie coś z nich przygotowuję.Albo zjadam same.Po prostu.
Nie przeszkadza mi ich omszała skórka, przed którą niektórzy drżą.
Zresztą łatwo się jej pozbyć,żeby zagłębić się w ten niezwykły smak. A tego lata brzoskwinie są takie aromatyczne,przepełnione słońcem.



Karmelizowane brzoskwinie z sherry

po 2 brzoskwinie na osobę
cukier trzcinowy jasny
masło
pół kieliszka sherry półwytrawnego
sok z limonki
świeżo mielony pieprz

Na patelni rozpuszczam masło,dodaję cukier.
Kiedy się rozpuści kładę połówki brzoskwiń bez skórki *.
Smażę je z obu stron, dodaję sok z limonki i sherry.
Kiedy brzoskwinie są ładnie zrumienione a cukier skarmelizowany,wyłączam gaz.
Wykładam na talerze i posypuję pieprzem .



Brzoskwinie często łączę z cielęciną,wieprzową polędwicą lub drobiem.
Tutaj podałam z cytrynowym pstrągiem z patelni.



* wkładam brzoskwinie do wrzątku na 1 minutę.Wyjmuję.Polewam zimną wodą.
  Ściągam skórkę.Wyjmuję pestki.

15 komentarzy:

  1. Kochana zaszalałaś:) Pyszności! Bardzo lubię połączenia owoców z mięsem i rybami, ta wersja na pewno pyszna!
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  2. z pstrągiem? słyszałam, że z mięsem. i sama kosztowałam. ale z rybkami? zapowiada się dośc intrygująco ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada sie bardzo smacznie:) taki zestaw smakow bardzo mi odpowiada. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. też to zauważyłam, brzoskwinie smakują szczególnie tego lata, słońcem i ciepłem.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja tą omszałą skórkę wręcz uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyjątkowo smacznie mi to się komponuje. Musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Anno,tak, owoce z rybą są bardzo dobrą kompozycją.

    Karmel-itka, zrób eksperyment.Koniecznie!

    Aga, polecam bardzo!

    Viridianko,są pełne słońca, jak w ciepłych rejonach.Mniam!

    Paula, dojrzałe lato smakuje wyjątkowo!

    Mania179,ja też.Ale znam takich...

    Ivon,to udane połączenie.Wyjątkowo sie komponuje.

    Dziękuję za odwiedziny i miłe komentarze.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam brzoskwinie :) Ale szkoda, że nie trawię wszystkiego co pływa w wodzie, bo pewnie wykorzystałabym Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja właśnie teraz jem brzoskwinie:)
    Ciekawe połączenie!
    pzodrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyszłam tu pierwszy raz i szczęśliwie trafiłam na przepis, który z chęcią wykorzystam. Ryby bardzo lubię, pstrąg podany w taki sposób wydaje mi się prawdziwą symfonią smaków. Pozdrawiam z Italii. Bożena

    OdpowiedzUsuń
  11. Martyna, to wielka szkoda...dla Ciebie...
    Ale możesz wykorzystać w połączeniu z mięsem lub zapieczonym serem.

    Beata, fajne,że też je lubisz.

    Bożena,bardzo się cieszę,że wizyta u mnie stanie się pretekstem do wykonania potrawy.

    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj zakochałam się w karmelizowanej cebuli, dziś widzę to.
    Mniaaam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejny genialny przepis na rybę. Muszę to ugotować!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki oryginalny przepis! Bardzo mis ię podoba

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.