czwartek, 26 sierpnia 2010

Klapsa w dobrym towarzystwie czyli sałatka z gruszką.




Bardzo lubię gruszki w sałatkach.Absolutnie podnoszą ich smak.Sprawiają,że zwykła sałatka urasta do rangi wykwintnej. Z dodatkiem sera: pleśniowego lub plastrów parmezanu, stanowi dla mnie idealne i ulubione połączenie. 


Sałatka gruszkowa z migdałami i serem

dla 2 osób
sos:
2 łyżki octu jabłkowego
2 łyżki oleju z pestek winogron
pół szalotki posiekanej
szczypta soli i pieprzu

gruszki i sałatka:
2 duże gruszki Klapsy
1/3 szklanki melasy
10 dkg rukoli
10 dkg sera z niebieską pleśnią
2 łyżki uprażonych płatków migdałowych


Zrobić sos - wymieszać wszystkie składniki i odstawić.
Piekarnik rozgrzać do 200st.C.
Na blasze wyłożonej papierem ułożyć gruszki - przekrojone na pół,pozbawione gniazd nasiennych.
Wierzch gruszek należy naciąć ostrym nożem w półcentymetrowych odstępach,nie przecinając przy ogonku do końca.
Rozłożyć je w wachlarz, polać melasą,posolić,oprószyć pieprzem.
Piec ok. 15 minut do miękkości.
Po upieczeniu wystudzić.
Rukolę wymieszać z sosem.Ułożyć na talerzach.Położyć gruszki.
Posypać serem i płatkami migdałów.

  Jest to moja interpretacja przepisu z sierpniowego magazynu Kuchnia


Klapsa w dobrym towarzystwie...

35 komentarzy:

  1. ranga wykwintnej bardzo mi do tej sałatki psuje. bo wygląda tak elegancko. a ja do tej pory smakowo znam gruszkę jedynie jako słodki dodatek. w deserach, w ciastach, w sałatkach owocowych. taka niesłodka.. do spróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka wygląda bajecznie! Bardzo lubię sałatki na occie jabłkowym! Pycha:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ta sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. proszę tylko by przesłała mi Pani maile Pani oczekiwania względem sera, te smakowe rzecz jasna mój mail mag43@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Asieja, ona jest słodko-winnie-ostra!

    Beata, ocet jabłkowy dodaje jej charakteru.

    Wiosenka, mnie też!

    Panie Marku, napisałam.Dzięki!

    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam mniam
    rewelacyjnie się prezentuje !

    OdpowiedzUsuń
  7. niesamowicie podoba mi się takie połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe połączenie, jeśli smakuje tak jak wygląda, musi być wyśmienite

    OdpowiedzUsuń
  9. Dorota20w,Paula,Ivon,Kaś,połączenia sałatki z gruszką nigdy mnie nie zawiodły.
    Polecam bardzo.
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  10. Amber, o tak gruszka w salatce to jest to, co najmniej tak dobra jak tarta z gruszka i niebieskim serem :)
    Za mna jednak od tamtego roku chodzi jakis dzem gruszkowy, ale bez zelowadla, ciekawe co z tego wyjdzie?
    Usciski!

    OdpowiedzUsuń
  11. A wiesz, ja nigdy sałatki z gruszką nie jadłam. Ciekawe połączenie, z pleśniowym z pewnością pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna sałatka! Uwielbiam takie gruszkowe duety z serami!
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  13. Basiu, masz racje tarta z gruszką i pleśniowym serem jest tak samo dobra!
    Jeżeli chcesz gruszkowy bez żelowania to dłuuuugo musisz smażyć. Ja bym dodała odrobinę pektyny jednak...

    Maniu, czas spróbować.Nie pożałujesz.

    Anno, ja uwielbiam na ciepło i zimno.Gruszka plus ser to jest pyszne!

    Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj mniam mniam :-)

    a jogę prowadzę w Łodzi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniammm.,, to musi być pyszne! Gruszka i ser, wspaniałości!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. tak, tak! gruszka i ser to połączeni idealne (: z rukolą na świeżej bagietce mi smakuje najbardziej (:

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka pyszna!:)
    Ostatnio kupilam sobie 6 gruszek do ciasta i zjadlam ;)) Byly bajecznie pyszne
    A do salatki mam wszystko oprocz rukoli..;/

    OdpowiedzUsuń
  18. Pysznie wygląda:)I to musi byc pyszne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubie takie salatki. Gruszka, ser plesniowy, migdaly (albo orzechy) to raj dla podniebienia :) Mniam, mniam... :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Sałatatki w werdji na słodko zawsze mnie powalają mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam chyba każdy składnik, jaki jest w Twojej sałatce :) Ser pleśniowy, rukolę, migdały... A już gruszka i połączenie jej z cebulką to mistrzostwo świata.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawa sałatka, dobry smak i z przyjemnoscią wyobrażam sobie, jak miło być Twoim gościem. :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne połączenie, musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  24. I ja uwielbiam gruszki w sałatach i w ogóle połączenie sera z owocami i sałatami. Twoja sałatka wygląda bardzo wykwintnie i tak sobie pomyślałam, że moje zrobię ją na Sylwestra :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo mi odpowiadają takie połączenia smaków, gruszka ale nie do końca na słodko!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam połączenie sera plesniowego z gruszkami i orzechami. Zazwyczaj jak robilam taka załatkę, to dodawałam orzechy włoskie. Spróbuję z migdałami plus może jeszcze dorzucę parę rodzynek? :)

    OdpowiedzUsuń
  27. sałatka super :) ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kuchareczko,sałatkę polecam.Twoje dodatki mogą ja dodatkowo urozmaicić,choć ja nie jestem zwolenniczką ,przekombinowanych' dań.

    Chantel,po prostu spróbuj!

    Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  29. Narobiłaś mi ochoty na gruszki. Jutro coś z nimi zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  30. Hej, hej, hej :-) To ja, gapa, Krokodyl. :-) Poprawiłam. :-))) Nie znam Twojego maila, a chciałam Ci przesłać te kilka zdjęć. :-) Pozdrawiam :-)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Mhmh.. a to ci dopiero.. gruszka na sałacie ;-))

    Piękny kolorek.. błyszczący ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Wspaniały pomysł na sałatkę!:)

    OdpowiedzUsuń
  33. wyglada bardzo apetycznie. Nigdy nie probowalam salatki z gruszka.

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ciekawa ta sałatka :)
    ***
    http://odkuchnii.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.