piątek, 28 maja 2010

Kierunek Wietnam. Sałatka.


Wracam do azjatyckiej kuchni dość często.To rodzaj jedzenia, który u nas nigdy się nie znudzi i zawsze zaskakuje. Smakami, kolorami,doborem składników.
Tym razem prosta:
Sałatka wietnamska z makaronem ryżowym i mięsem kraba
125g makaronu ryżowego /jak najcieńszego/
mięso gotowanego kraba 
świeża kolendra
pęczek rzodkiewek
świeży ogórek średniej wielkości
2 łyżki pinii

Sos:
50 g cukru
75ml sosu rybnego
75ml soku z cytryny
papryczka chilli /bez pestek/
dwa ząbki czosnku
dwie łyżeczki imbiru świeżo startego



Makaron ryżowy zalać wrzątkiem i odstawić na 5 minut,żeby zmiękł.
W tym czasie w misce wymieszać składniki sosu. Zielony ogórek ze skórą pokroić na cztery, wyjąć pestki i pokroić w kostkę.Wrzucić do sosu. Rzodkiewki opłukać, pokroić w talarki i dodać do sosu.Wymieszać.
Na suchej patelni podprażyć pinie.Mięso kraba odsączyć, jeżeli jest z puszki.
 Makaron odcedzić i przelać zimną wodą. Zostawić na sicie ,żeby odciekł.I dodać do sosu.Dodać część mięsa z kraba i kolendry dość grubo pokrojonej . Wymieszać.
Sałatkę posypać resztą mięsa kraba, kolendrą i piniami. Zaraz podawać.



przepis z programu Rachel Allen, kanał kuchnia tv

Moje uwagi:
*dodałam cukier brązowy muscovado
*użyłam mięsa kraba z puszki dość drobno posiekanego
* mój makaron ryżowy był średniej grubości, dlatego gotowałam go 3 minuty


4 komentarze:

  1. Fajne połączenie smaków. Lubię takie sałatki brać na lunch. Koło środy Twoja sałatka pójdzie ze mna do pracy

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę! Jest naprawdę super.Na lunch z pewnością się sprawdzi.
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  3. A u mnie będzie w poniedziałek!
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznego!
    Tak się cieszę,że też gustujesz w takich smakach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.